Bara en tanke

Har ni tänkt på att man dömer folk hela tiden? Ibland medvetet och ibland till och med omedvetet. När man ser en person så brukar man tänka "ful", "bitch", "äcklig" och då menar jag det tjejer tänker om andra tjejer. Man tänker typ aldrig "snygg", "hon är säkert snäll", "söt" osv, det är alltid dumma saker man förknippar folk med. Jag är faktiskt också en såndär som dömer folk jag inte ens känner.. Egentligen är det bara dumt och idiotiskt, men det går inte att låta bli ibland. Jag känner faktiskt inte en enda som inte dömer folk de inte känner, så det är nog rätt vanligt.. men fatta vad onödigt..?! Jag har tänkt så om jättemånga personer, men sen när jag pratat med dom eller lärt känna dom så har jag ändrat åsikt och inte alls tänkt samma saker som jag gjorde i början. Förstår inte att man alltid måste vara så negativ när man istället kan tänka positivt.. Det är iallafall något jag ska bli bättre på, att sluta tänka illa om folk. Helt. Ja, får se hur det går. Nu har jag iallafall fått skriva av mig lite så nu känns det bra igen haha! Next; träna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0